Cookies er små tekstfiler, som anvendes på denne hjemmeside til at få den til at fungere bedst muligt og til at indsamle statistik over hvordan sidens indhold benyttes af dig og andre besøgende. .
Funktionelle cookies sættes for at få hjemmesiden til at fungere, så den bliver god for dig at bruge. De funktionelle cookies opdeles i to kategorier: De nødvendige cookies bruges til at få en hjemmeside til at fungere, for eksempel ved at huske hvad du har i indkøbskurven, hvor langt du er nået med at udfylde en formular, huske adgangskode ved login eller lignende. Cookies til ekstra funktion og brugervenlighed bruges bl.a. til at gøre det muligt for en hjemmeside at huske de valg, du har taget herunder dine indtastede præferencer såsom sprog, region eller lignende. De funktionelle cookies er også dem der sættes for at du kan dele indhold på tværs af hjemmesider, fx på Facebook eller lignende.
Vi bruger cookies til webanalyse. Disse cookies bruges til at samle statistik om, hvordan de besøgende bruger hjemmesiden. Ved at kigge på hvor de besøgende kommer fra, hvilke sider de ser og hvordan de bruger hjemmesidens indhold og funktioner, kan vi forbedre hjemmesiden derefter. Informationen der samles, bruges anonymt og som et værktøj for webteamet.
Disse cookies kan bruges til udveksling af brugeroplysninger på tværs af hjemmesider/tjenester og oplysningerne kan tilfalde forskellige tredjeparter. Dermed kan tredjeparter bruge cookies til at profilere i bred forstand.
Hvis du nu eller i fremtiden ønsker at fravælge cookies, kan du gøre dette via dine browser indstillinger. Du kan blokere for cookies fra denne og andre hjemmesider ved at tilføje domænet under Internetindstillinger i din browser. Læse mere om hvordan du fravælger cookies via din browser på minecookies.org
Hvis du fravælger cookies vha. dine browserindstillinger, vil dine bevægelser på hjemmesiden ikke blive registreret, når du klikker rundt. Du skal dog være opmærksom på, at ved at fravælge cookies vil du også automatisk fravælge en del af mange hjemmesiders funktionalitet og de vil derfor ikke fungere korrekt.
Vi informerer om cookies, fordi vi ligesom alle andre danske websites er forpligtet til at informere om dem i henhold til ”Bekendtgørelse om krav til information og samtykke ved lagring af og adgang til oplysninger i slutbrugeres terminaludstyr”
Find events ved at klikke på søge-knappen forneden. Inden du klikker på Søg for at finde en event, er der nogle kriterier du kan udfylde for at gøre søgningen mere præcis:
Klik herefter på Søg og der vil nu komme de events frem, der matcher dine kriterier. Klik på "Vælg" ud for den ønskede event og eventen vil dukke op.
Udfyld felterne og tryk Gem. Du er nu tilmeldt. Bemærk du kan også finde alle de events, der er relevante for dig, ved at se under din organisation og menupunktet "Events".
Tilpas evt. felterne og tryk Gem, eller slet din tilmelding, hvis dette ønskes. Bemærk du kan finde alle de events der er relevante for dig, ved at se under din organisation og menupunktet "Events".
Klik herefter på Søg og der vil nu komme de events frem, der matcher dine kriterier. Klik på "Vælg" ud for den ønskede event og eventen vil dukke op og vise en aktuel deltagerliste for eventen. Du kan også hente deltagerlisten ned til Excel ved at klikke på "Eksportér til CSV fil (f.eks. Excel)"
Med skabeloner kan du genbruge opbygningen af en event til andre tilsvarende events.
Tom skabelon: Vælg Tom skabelon hvis denne event ikke skal gøre genbrug af en skabelon. Systemskabeloner: Dette er de standard-skabeloner, som iAlbertslund stiller til rådighed. Personlige skabeloner: Dette er de skabeloner, som du selv har oprettet. organisation: Ellers kan du vælge den organisation, som en skabelon er oprettet under.
Her indtastes de overordnede oplysninger for en event.
Her vælges arrangøren. Vælges en organisation som arrangør kan eventen ses under events under denne organisation.
Under betingelser for tilmelding vælges hvem der må tilmelde sig til eventen:
Alle iAlbertslund-brugere: Er dette valgt er eventen offentlig for alle på hele iAlbertslund-portalen. Kun medlemmer og inviterede brugere: Kun medlemmer af den organisation der er valgt under "Arrangør" og særligt inviterede brugere kan tilmelde sig. Brugere kan inviteres under menupunktet "Send invitationer" i venstremenuen. Kun inviterede brugere: Kun brugere som du inviterer under menupunktet "Send invitationer" i venstremenuen kan tilmelde sig eventen. Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny event skal baseres på Næste trin: Trin 3/3: Generer dine egne felter
Dette kan fx. være "Deltager du til spisning", "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" eller "Deltager du i fællestransport?".
Udfyldes pr. felt:
Navn: Feltets navn. Fx. "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" Type: Vælg feltets type. Er det en liste af valgmuligheder, et ja/nej-felt osv.? Obligatorisk: Hvis feltet er obligatorisk skal det udfyldes af brugeren, før han/hun kan tilmelde sig.
Felttyper:
Kun information: Dette vælges hvis det kun er information til brugeren og brugeren ikke skal kunne udfylde noget. Fx. "Husk toget kører kl. 17.25". Tekst: Dette er et normalt tekst-felt, som brugeren skal udfylde. Fx. "Hvilken skole har du gået på?" Liste: Hvis brugeren skal have en liste af muligheder, fx. hvis man skal vælge t-shirt størrelse (Small/Medium/Large). Afkrydsningsfelt: Bruges til ja/nej-spørgsmål. Fx. "Deltager du til spisning?" Dato: Til dato-felter. Fx. "Hvad er din fødselsdato?" Tal: Til tal-felter. Fx. "Hvor gammel er du?" Forrige trin: Trin 2/3: Generelt Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny event skal baseres på
Her kan du finde den event du ønsker at redigere.
Her indtastes de overordnede oplysninger for eventen såsom valg af arrangør, titel, dato og et bemærkningsfelt.
Arrangøren er den der står som arrangør. Vælges en organisation som arrangør kan eventen ses under events under denne organisation.
Alle iAlbertslund-brugere: Er dette valgt er eventen offentlig for alle på hele iAlbertslund-portalen. Kun medlemmer og inviterede brugere: Kun medlemmer af den organisation der er valgt under "Arrangør" og særligt inviterede brugere kan tilmelde sig. Brugere kan inviteres under menupunktet "Send invitationer" i venstremenuen. Kun inviterede brugere: Kun brugere som du inviterer under menupunktet "Send invitationer" i venstremenuen kan tilmelde sig eventen. Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny event skal baseres på Næste trin: Trin 3/3: Generer dine egne felter Trin 3/3: Generer dine egne felterPå dette trin kan du selv lave alle de ekstra felter, du ønsker, at brugerne der skal tilmelde sig skal udfylde (ud over de generelle felter fra trin 2). På den måde kan du helt selv komponere din event med alle de oplysninger, du ønsker fra de tilmeldte brugere.Dette kan fx. være "Deltager du til spisning", "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" eller "Deltager du i fællestransport?". Udfyldes pr. felt: Navn: Feltets navn. Fx. "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" Type: Vælg feltets type. Er det en liste af valgmuligheder, et ja/nej-felt osv.? Obligatorisk: Hvis feltet er obligatorisk skal det udfyldes af brugeren, før han/hun kan tilmelde sig. Felttyper: Kun information: Dette vælges hvis det kun er information til brugeren og brugeren ikke skal kunne udfylde noget. Fx. "Husk toget kører kl. 17.25". Tekst: Dette er et normalt tekst-felt, som brugeren skal udfylde. Fx. "Hvilken skole har du gået på?" Liste: Hvis brugeren skal have en liste af muligheder, fx. hvis man skal vælge t-shirt størrelse (Small/Medium/Large). Afkrydsningsfelt: Bruges til ja/nej-spørgsmål. Fx. "Deltager du til spisning?" Dato: Til dato-felter. Fx. "Hvad er din fødselsdato?" Tal: Til tal-felter. Fx. "Hvor gammel er du?" Forrige trin: Trin 2/3: Generelt Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny event skal baseres på
Tom skabelon: Vælg Tom skabelon hvis denne event ikke skal gøre genbrug af en skabelon. Systemskabeloner: Dette er de standard-skabeloner, som iAlbertslund stiller til rådighed. Personlige skabeloner: Dette er de skabeloner, som du selv har oprettet. organisation: Ellers kan du vælge den organisation, som en skabelon er oprettet under. Næste trin: Trin 2/3: Generelt Næste trin: Trin 3/3: Generer dine egne felter Trin 2/3: Generelt Her indtastes overordnede oplysninger om skabelonen: Hvem er ejer af skabelonen, Hvad skal skabelonen hedde og kommentarer. Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny skabelon skal baseres på Næste trin: Trin 3/3: Generer dine egne felter Trin 3/3: Generer dine egne felterPå dette trin kan du selv lave alle de ekstra felter, du ønsker, at brugerne der skal tilmelde sig skal udfylde, når de baserer en event på denne skabelon. På den måde kan du helt selv komponere din event med alle de oplysninger, du ønsker fra de tilmeldte brugere.Dette kan fx. være "Deltager du til spisning", "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" eller "Deltager du i fællestransport?". Udfyldes pr. felt: Navn: Feltets navn. Fx. "Hvilken t-shirt størrelse ønsker du?" Type: Vælg feltets type. Er det en liste af valgmuligheder, et ja/nej-felt osv.? Obligatorisk: Hvis feltet er obligatorisk skal det udfyldes af brugeren, før han/hun kan tilmelde sig. Felttyper: Kun information: Dette vælges hvis det kun er information til brugeren og brugeren ikke skal kunne udfylde noget. Fx. "Husk toget kører kl. 17.25". Tekst: Dette er et normalt tekst-felt, som brugeren skal udfylde. Fx. "Hvilken skole har du gået på?" Liste: Hvis brugeren skal have en liste af muligheder, fx. hvis man skal vælge t-shirt størrelse (Small/Medium/Large). Afkrydsningsfelt: Bruges til ja/nej-spørgsmål. Fx. "Deltager du til spisning?" Dato: Til dato-felter. Fx. "Hvad er din fødselsdato?" Tal: Til tal-felter. Fx. "Hvor gammel er du?" Forrige trin: Trin 2/3: Generelt Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny skabelon skal baseres på
Her indtastes overordnede oplysninger om skabelonen: Hvem er ejer af skabelonen, Hvad skal skabelonen hedde og kommentarer.
Kun information: Dette vælges hvis det kun er information til brugeren og brugeren ikke skal kunne udfylde noget. Fx. "Husk toget kører kl. 17.25". Tekst: Dette er et normalt tekst-felt, som brugeren skal udfylde. Fx. "Hvilken skole har du gået på?" Liste: Hvis brugeren skal have en liste af muligheder, fx. hvis man skal vælge t-shirt størrelse (Small/Medium/Large). Afkrydsningsfelt: Bruges til ja/nej-spørgsmål. Fx. "Deltager du til spisning?" Dato: Til dato-felter. Fx. "Hvad er din fødselsdato?" Tal: Til tal-felter. Fx. "Hvor gammel er du?" Forrige trin: Trin 2/3: Generelt Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som ny skabelon skal baseres på
Her kan du finde den skabelon du ønsker at redigere.
Kun information: Dette vælges hvis det kun er information til brugeren og brugeren ikke skal kunne udfylde noget. Fx. "Husk toget kører kl. 17.25". Tekst: Dette er et normalt tekst-felt, som brugeren skal udfylde. Fx. "Hvilken skole har du gået på?" Liste: Hvis brugeren skal have en liste af muligheder, fx. hvis man skal vælge t-shirt størrelse (Small/Medium/Large). Afkrydsningsfelt: Bruges til ja/nej-spørgsmål. Fx. "Deltager du til spisning?" Dato: Til dato-felter. Fx. "Hvad er din fødselsdato?" Tal: Til tal-felter. Fx. "Hvor gammel er du?" Forrige trin: Trin 2/3: Generelt Forrige trin: Trin 1/3: Find og vælg skabelon som skal redigeres
Ialbertslund.dk ~ All Rights Reserved